‘De bedrijfsnamen raken op’

MUST READ volgens Adformatie

Bij de KvK worden jaarlijks zo’n 180.000 bedrijfsnamen geregistreerd.  Het wordt voor starters dus steeds moeilijker om een aansprekende naam te vinden die nog niet bestaat. Bovendien beginnen de meeste starters pas echt over de naam na te denken als blijkt dat alle gangbare domeinen al zijn vastgelegd. Zonde, vindt naamexpert Floris Hülsmann van naamcreatiebureau Namarama: ‘Aandacht is schaars, dus het begint allemaal met een pakkende naam. Zeker als je een starter bent en maar een klein budget voor je marketing tot je beschikking hebt. Hoe krachtig is het dan als je meteen met een onvergetelijke naam kan beginnen’.

Maar een naam verzinnen is best lastig, en niet alleen door de beperkingen in de vorm van ‘wetten en praktische bezwaren’. Met het boek Maak je naam onvergetelijk. Zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt wil Hülsmann de ‘duizenden zzp’ers en starts helpen door te laten zien wat er allemaal mogelijk is om toch nog een goede bedrijfsnaam te krijgen’. ‘Zelfs als je niet creatief bent’, voegt hij eraan toe.