Over de auteur
Schrijver van dit boek is Floris Hülsmann (1970). Ooit begonnen als copywriter in de reclamewereld en werkte hij voor bekende merken als Heineken, Samsung en Sony. Daar won hij veel prijzen mee. Ook bedacht hij de slogan van Zilveren Kruis: Raad en daad.
Maar hij wilde iets anders doen. Een eigen bedrijf starten. En doen wat hij het leukste vond. Dus koos hij voor het maken van namen. Bedrijfsnamen verzinnen voor bedrijven groot en klein. Al snel werden het niet alleen bedrijven die namen nodig hadden. Ook gebouwen, bruggen, producten en diensten. Apps niet te vergeten.
Om een naamcreatiebureau te starten was er meer voor nodig dan alleen de zin om te gaan ondernemen. Het begon natuurlijk met een goede naam. Het werd Namarama. De zoektocht naar die naam leverde tegelijkertijd een heel proces op. Het werd Floris duidelijk dat als je bepaalde stappen volgt – ook als je niet creatief bent – je tot hele sterke namen kunt komen.
Het belang van een goede naam voor je bedrijf werd alleen maar duidelijker. En dat wil Floris delen. Vandaar ook dit boek. Maak je naam onvergetelijk, zo bedenk je een bedrijfsnaam die wél werkt. Met de methode in dit boek vind je altijd de juiste naam. Je ontdekt bovendien hoe je de naam kunt gebruiken voor geslaagde marketingcampagnes en wat allemaal wel en niet mag met namen.
Floris woont en werkt in Deventer en is getrouwd met Ninke. Samen hebben ze drie zonen.